Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) (2,5-daagse)

Boek nu
sluit formulier
Aanmelden training

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) (2,5-daagse)

  • Je gegevens

  • Voor MEE-Vivenz medewerkers, graag ook aangeven onder welke divisie; - MEE Vivenz - Sociale Basis - MEE Plus - Vivenz
  • Factureringsgegevens

  • Training

  • Wil je de training annuleren, dan kan dat:
    ● Kosteloos, tot drie weken voorafgaand aan de training.
    ● Tegen het volledige bedrag, binnen drie weken voorafgaand aan de training.
    Te allen tijde vanaf de datum van aanmelding is er een bedenkperiode van twee weken waarin gratis geannuleerd mag worden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) (2,5-daagse)
Corien Schaerlackens
Guy de Hoop
Cliëntondersteuning

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) (2,5-daagse)

  • Geaccrediteerd bij Registerplein en SKJ.

Hoe is onafhankelijke cliëntondersteuning vormgegeven in jouw regio? Hoe vul jij de rol en positie van onafhankelijk cliëntondersteuning op dit moment in? Wat heb jij nodig om hier nog sterker in te worden?

Ben jij op zoek naar dé (bij)scholing voor de onafhankelijk cliëntondersteuner? Dan ben je hier op het juiste adres. MEEK2 heeft een training ontwikkeld, waarin we aan de slag gaan met de kaders, jouw rol en hoe je vanuit jouw rol de beste ondersteuning kunt bieden.

 

2 maart of in company. Boek nu

Trainers

Corien Schaerlackens
Guy de Hoop
  • uitgebreide omschrijving
  • praktische informatie

Uitgebreide omschrijving

Inhoud

  • De wet- en regelgeving rondom Onafhankelijke Cliëntondersteuning
  • De basishouding van de Onafhankelijke Cliëntondersteuner
  • De rol van procesbegeleider en adviseur

De trainer reikt tools en tips aan. Door het maken van klantreizen is er veel aandacht voor de vertaling naar jouw dagelijkse praktijk. Je kunt je nieuw verworven kennis direct inzetten.

Resultaat

Weten

  • Deelnemers kennen de principes van de rol en basishouding van de OCO.
  • Deelnemers kennen de algemene wet- en regelgeving rondom OCO.
  • Deelnemers kennen de vertaalslag van de theorie naar de eigen praktijk.

Begrijpen

  • Deelnemers begrijpen de rol van OCO en hoe deze verschilt van die van andere professionals.
  • Deelnemers begrijpen het belang van onpartijdigheid in de samenwerking met de klant en netwerk.

Vaardigheden

    • Deelnemers leert positie in te nemen en op een constructieve manier samen te werken.
    • Deelnemers oefenen in krachtgerichte gespreksvoering.
    • Deelnemers oefenen met vragen en houdingsaspecten.

Voor wie

Professionals binnen het sociaal domein die werkzaam zijn als onafhankelijk cliëntondersteuner of interesse hebben.

Praktische informatie

Data en tijd;

Dag 1; 2 maart 2021 van 9.30-16.30 uur

Dag 2; 24 maart 2021 van 9.30-16.30 uur

Dagdeel; 1 april 2021 van 9.30-12.30 uur

Locatie;

MEE Vivenz, Binnen kalkhaven 37-39, Dordrecht

Kosten

De trainingskosten zijn € 500,- , per persoon

Accreditatie

SKJ, ID nummer: SKJ203753; geaccrediteerde punten: 19.50

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij: contact@meek2.nl 

MEEK2 is CRKBO en Cedeo gecertificeerd.