Uitgebreide omschrijving
Inhoud
- De wet- en regelgeving rondom Onafhankelijke Cliëntondersteuning
- De basishouding van de Onafhankelijke Cliëntondersteuner
- De rol van procesbegeleider en adviseur
De trainer reikt tools en tips aan. Door het maken van klantreizen is er veel aandacht voor de vertaling naar jouw dagelijkse praktijk. Je kunt je nieuw verworven kennis direct inzetten.
Resultaat
Weten
- Deelnemers kennen de principes van de rol en basishouding van de OCO.
- Deelnemers kennen de algemene wet- en regelgeving rondom OCO.
- Deelnemers kennen de vertaalslag van de theorie naar de eigen praktijk.
Begrijpen
- Deelnemers begrijpen de rol van OCO en hoe deze verschilt van die van andere professionals.
- Deelnemers begrijpen het belang van onpartijdigheid in de samenwerking met de klant en netwerk.
Vaardigheden
-
- Deelnemers leert positie in te nemen en op een constructieve manier samen te werken.
- Deelnemers oefenen in krachtgerichte gespreksvoering.
- Deelnemers oefenen met vragen en houdingsaspecten.
Voor wie
Professionals binnen het sociaal domein die werkzaam zijn als onafhankelijk cliëntondersteuner of interesse hebben.
Praktische informatie
Data en tijd;
Dag 1; 2 maart 2021 van 9.30-16.30 uur
Dag 2; 24 maart 2021 van 9.30-16.30 uur
Dagdeel; 1 april 2021 van 9.30-12.30 uur
Locatie;
MEE Vivenz, Binnen kalkhaven 37-39, Dordrecht
Kosten
De trainingskosten zijn € 500,- , per persoon
Accreditatie
SKJ, ID nummer: SKJ203753; geaccrediteerde punten: 19.50
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u terecht bij: contact@meek2.nl
MEEK2 is CRKBO en Cedeo gecertificeerd.