Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO)

Boek nu
sluit formulier
Aanmelden training

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO)

  • Je gegevens

  • Voor MEEVivenz medewerkers, graag ook aangeven onder welke divisie; - MEEVivenz - Sociale Basis - MEE Plus - Vivenz
  • Factureringsgegevens

    Alleen voor MEEVivenz medewerkers verplicht om aan te geven of training vanuit het LBB /persoonlijk budget moet worden bekostigt. Anderen kunnen ten aller tijden 'Niet van toepassing' aanvinken.
  • Training

  • Voor trainingen van Opleidingsinstituut MEEK2 hebben we annuleringsvoorwaarden. De cursist dient zich hier aan te houden en tevens akkoord te gaan.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO)
Claudia Schoenmakers
Herman Wieringa
Cliëntondersteuning

Onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO)

  • Geaccrediteerd bij Registerplein en SKJ.
  • 2,5-daagse training

Hoe is onafhankelijke cliëntondersteuning vormgegeven in jouw regio? Hoe vul jij de rol en positie van onafhankelijk cliëntondersteuning op dit moment in? Wat heb jij nodig om hier nog sterker in te worden? Ben jij op zoek naar de deskundigheid om je rol als onafhankelijk cliëntondersteuner te vervullen? Dan ben je hier op het juiste adres. MEEK2 heeft een training ontwikkeld, waarin we aan de slag gaan met de kaders, jouw rol en hoe je vanuit jouw rol de beste ondersteuning kunt bieden.

8 mei, 1 en 19 juni in Dordrecht

Of in company op aanvraag

Boek nu

Trainers

Claudia Schoenmakers
Herman Wieringa
  • uitgebreide omschrijving
  • praktische informatie
  • ervaringen van deelnemers

Uitgebreide omschrijving

Inhoud

  • De wet- en regelgeving rondom Onafhankelijke Cliëntondersteuning
  • De basishouding van de Onafhankelijke Cliëntondersteuner
  • De rol van procesbegeleider en adviseur

De trainer reikt tools en tips aan. Door het maken van klantreizen is er veel aandacht voor de vertaling naar jouw dagelijkse praktijk. Je kunt je nieuw verworven kennis direct inzetten. Resultaat Weten

  • Deelnemers kennen de principes van de rol en basishouding van de OCO.
  • Deelnemers kennen de algemene wet- en regelgeving rondom OCO.
  • Deelnemers kennen de vertaalslag van de theorie naar de eigen praktijk.

Begrijpen

  • Deelnemers begrijpen de rol van OCO en hoe deze verschilt van die van andere professionals.
  • Deelnemers begrijpen het belang van onpartijdigheid in de samenwerking met de klant en netwerk.

Vaardigheden

    • Deelnemers leert positie in te nemen en op een constructieve manier samen te werken.
    • Deelnemers oefenen in krachtgerichte gespreksvoering.
    • Deelnemers oefenen met vragen en houdingsaspecten.

Voor wie Professionals binnen het sociaal domein die werkzaam zijn als onafhankelijk cliëntondersteuner of interesse hebben.

Praktische informatie

Data en tijd;
Dag 1; Maandag 8 mei 2023 van 9:30 - 16:30 uur
Dag 2; Donderdag 1 juni 2023 van 9:30 - 16:30 uur
Dag 3; Maandag 19 juni 2023 van 9:30 - 12:30 uur

Locatie;
Hoofdkantoor MEEVivenz /MEEK2, Binnen kalkhaven 37-39, Dordrecht

Kosten
De trainingskosten zijn € 510,- , per persoon

Accreditatie
Registerplein, ID nummer: 359323; geaccrediteerde punten: 20

SKJ, ID nummer is: SKJ213268; geaccrediteerde punten: 21.80
Module 1: Competenties en beroepscode 4.50
Module 2: Rol en proces 4.50
Module 3: Samenwerken en eigen casuïstiek 4.50
Module 4: Wet- en Regelgeving - Introductie en theorie 3.50
Module 5: Wet- en Regelgeving - Opdrachten en uitwerking 4.80

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u terecht bij: contact@meek2.nl 

MEEK2 is CRKBO en Cedeo gecertificeerd.

Ervaringen van deelnemers

  • Direct uitvoerbaar

    Een super fijne training die elke clientondersteuner als basis zou moeten volgen. Heel nuttig en gelijk in de praktijk toe te passen.

    Sylvia de Ruijter Sociaal Team Hardinxveld