Training Crisisinterventie

Boek nu
sluit formulier
Aanmelden training

Training Crisisinterventie

  • Je gegevens

  • Voor MEE-Vivenz medewerkers, graag ook aangeven onder welke divisie; - MEE Vivenz - Sociale Basis - MEE Plus - Vivenz
  • Factureringsgegevens

    Alleen voor MEE Vivenz medewerkers verplicht om aan te geven of training vanuit het LBB /persoonlijk budget moet worden bekostigt. Anderen kunnen ten aller tijden 'Niet van toepassing' aanvinken.
  • Training

  • Wil je de training annuleren, dan kan dat:
    ● Kosteloos, tot drie weken voorafgaand aan de training.
    ● Tegen het volledige bedrag, binnen drie weken voorafgaand aan de training.
    Te allen tijde vanaf de datum van aanmelding is er een bedenkperiode van twee weken waarin gratis geannuleerd mag worden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Training Crisisinterventie
Wim Joosen
Crisis

Training Crisisinterventie

  • Geaccrediteerd bij Registerplein en SKJ.
  • 1-daagse training

Wat is een crisis? Er zijn maar een paar situaties werkelijk een crisis: huisuitzetting, afsluiting van water en energie, suïcidaliteit en als de veiligheid van een kwetsbaar persoon in het geding is. Cliënten kunnen andere zaken wel als crisis beleven. Vaak zijn dit life-events zoals echtscheiding, de dood van een dierbare, werkloosheid, verslavingsproblematiek, etc.

Vanuit de visie van oplossingsgericht werken en het denken, gaan we er vanuit dat de cliënt weet wat/waar de oplossing ligt voor zijn/haar probleem. Deze kan  het alleen op dat moment even niet zelf bedenken, omdat hij/zij overmand is door emoties. De cliënt is het meest geholpen als deze zelf de touwtjes in handen heeft, zodat het gevoel van machteloosheid en hopeloosheid wordt opgeheven of op z’n minst verminderd.

Tijdens deze training leer je op zoek te gaan naar wat de cliënt zijn eigen ideeën zijn over de oplossing en waar hij/zij zelf nog met behulp van het netwerk nog invloed op kan uitoefenen. Maar ook wanneer instanties niet in om de tafel willen met de cliënt om het tijdelijk over te nemen en dit goed te communiceren met de cliënt, zodat deze de verantwoording weer overneemt zodra de crisis is afgewend. Lees snel verder en meld je aan.

27 mei en 24 juni in online11 november in Dordrecht

Of in company op aanvraag

Boek nu

Trainers

Wim Joosen
  • uitgebreide omschrijving
  • praktische informatie
  • ervaringen van deelnemers

Uitgebreide omschrijving

Inhoud

  • Gedachtenvorming over: wat is een crisis?, wie is in crisis?(de cliënt, de betrokken instanties, de maatschappelijk werker) wie moet de crisis oplossen?
  • Uitleg over de theorie en de werkwijze van de methode van het oplossingsgericht werken: wie is verantwoordelijk waarvoor in het contact van de werker met de cliënt; samenwerkingstypologieën; werken vanuit helpen of vanuit sturen.
  • Bespreken van en oefenen met eigen praktijksituaties (opheffen van handelingsverlegenheid van de werker)

Resultaat/leerdoelen

  • Zicht hebben op je eigen percepties aangaande een crisis.
  • Kennis gemaakt met de visie van het oplossingsgericht werken en de theorie over enkele oplossingsgerichte vaardigheden bij het werken met een crisissituatie.
  • Geoefend met deze oplossingsgerichte vaardigheden.

Werkwijze

  • Praktijkgericht en praktisch
  • Informatief
  • Interactief

Voor wie

De training is bestemd voor beroepskrachten binnen het sociaal domein.

 

Praktische informatie

Datum, tijd en locatie

ONLINE:

Dagdeel 1; Donderdag 27 mei 2021 van 9.00 tot 12.30 uur

Dagdeel 2; Donderdag 24 juni 2021 van13.30 tot 17.00 uur

CRABBEHOEVE, DORDRECHT:

11 november 2021 van 9.30 – 16.30 uur

Deze training kan ook in company worden aangeboden.

Kosten

De kosten zijn €190, - per persoon

MEEK2 is CRKBO en Cedeo gecertificeerd.

Accreditatie

Registratie SKJ,  ID nummer is: SKJ203519; geaccrediteerde punten, 7.00

Registratie Registerplein, ID nummer is: 355661; 7 punten

Is 1 ontwikkelactiviteit van 7 uur voor de bij Registerplein geregistreerde Sociaal Werker.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij: contact@meek2.nl

Ervaringen van deelnemers

  • deelnemer open inschrijving

    Leerzaam en inspirerend

    MB Kroon
  • Inzicht eigen handelen

    De training geeft inzicht in je eigen handelen binnen een casus / crisis.

    K. de Graaf, MEE-WLZ